Divadlo Nod, Praha
Klicperovo divadlo, Hradec Králové
Vyrůstal ve mlýně v Drásově. Po gymnáziu šel studovat psychologii a měl v Brně mírně řečeno undergroundovou kapelu, poté se na rok odstěhoval do Hamburku, respektive Brém, kde se živil většinou prací v přístavu. V roce 2014 nastoupil na pražskou DAMU. V Disku hraje třeba Prezidenta ve Žranici Adama Skaly nebo Beineberga v Toerlessovi, už dva roky hraje Nikolase Tausika v Pomezí. Od ledna 2018 je členem souboru Klicperova divadla.
Co vás přivedlo k divadlu/umění
Původně umělecký přednes a nakonec poznání, že ani studium psychologie, ani manuální práce není nic pro mě. Že bych se chtěl živit hlavou a tělem zároveň.
Osobnost minulosti nebo přítomnosti, se kterou byste rád zašel na kus řeči
Rád bych si zajezdil na vodních lyžích s marockým králem Muhammadem VI. A kdybych byl zrovna smutný, strávil bych deštivý den s Vladimírem Holanem.
Hra/námět, který vás přitahuje a který byste chtěl zpracovat
Moskva – Petušky od Venedikta Jerofejeva. Je to úžasně šťavnaté.
Další umělecké disciplíny, žánry či formy (výtvarné, literatura, film, hudba…), které máte rád a kterým se naopak vyhýbáte a proč
Snažím se nevyhýbat. Jak říkala máma Forresta Gumpa – Život je jako bonboniéra… A jestli ne život, tak umění určitě.
Historická či současná osobnost, divadelní/filmová/literární či reálná postava, která je vám citově nejblíže a – naopak – která je vám vzdálená
Dřív Holden Caulfield a Danny Smiřický, dodnes věčné hledačství Hesseho Siddhárthy. Naopak moc nerozumím třeba Josefovi K. z Kafkova Procesu. Nikdy jsem nepochopil, co má ten chlap vlastně za problém.
Divadelní/umělecký sen
Nedělat vůbec blbé věci.
Kým/čím byste byl, kdybyste se nevěnoval svému souboru (projektu)
Potkal bych dnes třicetiletého Petera Brooka a objel s ním svět. Dělali bychom imerzivní divadlo a používali v něm virtuální realitu.