Státní opera Praha
ND moravskoslezké
Jihočeské divadlo
Divadlo Hybernie
Divadlo Broadway
Hudební divadlo Karlín
Divadlo F.X.Šaldy v Liberci
Oldřicha Kříže jste mohli v posledních letech vidět v těchto filmech:
Tajemství staré bambitky 2 (2022)
Jak si nevzít princeznu (2021)
Kouzelník Žito (2018)
Joséphine ange gardien (2014)
Cyril a Metoděj – Apoštolové Slovanů (2013)
12 měsíčků (2012)
Ať žijí rytíři (2009)
Bez předsudků (2009)
Nejkrásnější hádanka (2008)
Seriály:
Parťák na baterky (2025)
ZOO (2024)
Dvojka na zabití (2024)
Slunečná (2023)
Dobré zprávy (2023)
Modrý kód (2019)
Ulice (2005)
Dokumenty:
Žižka – Hrdlořez i boží bojovník (2024)
Poslední slovo Charlotty Garrigue Masarykové (2018)
Oldřich Kříž se narodil 15.7.1960 v Liberci. Studoval na pěveckém oddělení Státní konzervatoře Praha. Toto studium ukončil absolutoriem ve třídě profesora Zdeňka Jankovského v roce 1987. V té době byl již dvě sezony angažován jako sólista opery Jihočeského divadla v Českých Budějovicích, kde pravidelně ztvárňoval role prvního barytonového oboru. V roce 1994 přichází do Prahy jako sólista Státní opery Praha, kde byl jeho prvním výrazným úspěchem Poeta v Rossiniho opeře Turek v Itálii v režii Josefa Bednárika. Po vynikajících ohlasech i u odborné kritiky mu byly přiděleny další velké role: Figaro, Taddeo, Guglielmo, Ping, Sharpless, Belcore, Valentin, dr.Falke, Germont.
V roce 2005 vstoupil úspěšně též na pole muzikálu jako Sir Danvers Carew v produkci Hudebního divadla Karlín v představení Jekyll a Hyde. V roce 2009 vytvořil s velkým úspěchem v muzikálu Kladivo na čarodějnice v divadle Milenium jednu z hlavních rolí, Děkana Kryštofa Lautnera. K dalším úspěšným titulům patří Mamma Mia, Ať žijí duchové, Producenti, My Fair Lady, Zorro, Rocky, Iago, Muž se železnou maskou,Tři oříšky pro Popelku, Evita , Láska nebeská, Troja, Zlatovláska, Lotrando a Zubejda, Elisabeth a další.
Často a velmi rád také účinkuje v operetních produkcích. K jeho nejmilejší ale i nejúspěšnější roli v tomto žánru patří Doktor Falke z operety J.Strausse Netopýr, se kterou hostoval v Japonsku, Holandsku, Německu i v USA.
Jeho mnohaleté divadelní zkušenosti ho přivedli i na dráhu velmi úspěšného operního a muzikálového režiséra.